Zygfryd Gdeczyk

poniedziałek, 7 czerwca 2010

Tora i jej talmudyczne reperkusje

Serdecznie witam na swoim blogu i zapraszam do intelektualnej przygody oraz analizy politycznych zdarzeń



Tora i jej talmudyczne reperkusje

Tora w szerokim ujęciu oznacza prawo, drogę i naukę a precyzyjniej nauczanie.
W znaczeniu węższym jest to określenie stosowane wobec pięciu Ksiąg Biblii.
Pojęcie to stosuje sie także wobec całej Biblii hebrajskiej oraz tradycji teologiczno-prawnej judaizmu .Wiodącym tematem Tory jest przymierze Boga z narodem Izraela. Przymierze to jest realizowane za pośrednictwem Mojżesza podczas wędrówki z ziemi egipskiej będącej domem izraelskiej niewoli do Ziemi Obiecanej. Znajdujemy tam opisy traktujące o pradziejach ludzkości oraz o początkach i kształtowaniu się narodu Izraela i kultu Mojżesza. Dzisiejsza biblistyka zakłada, że dokumenty te powstały na poziomie V wieku przed naszą erą.

Tora stanowi samo centrum życia żydowskiego. Na niej opiera się cały system modlitw. Wszelkie poczynania religijne są uwarunkowane nakazami i zakazami zawartymi w Torze. Zatem Tora jest niejako podstawowym dokumentem religijnym. Natomiast istnieje równocześnie komentarz będący interpretacją zapisow Tory i jest on nazywany Talmudem. Talmud traktuje o tym jak należy przestrzegać przepisów Tory i stanowi on swoisty katechizm Żydów. Jest on, co ważne, rezultatem przemyśleń rabinów w warunkach wygnania.

Talmud składa się z Miszny i Gemary .Miszna jest zbiorem ustnych zapytań wiernych oraz pisemnych odpowiedzi rabinów jak należy interpretować poszczególne nakazy Tory. Gemara zaś jest uszczegółowieniem interpretacyjnym czyli praktycznie rozwinięciem i pogłębieniem Miszny. Istnieje Talmud jerozolimski i babiloński. Przy czym ten ostatni uważa się za ważniejszy. Jak łatwo więc zauważyć Talmud był przez całe wieki i jest obecnie głównym odniesieniem, do którego odwoływali się i nadal się odwołują rabini na całym świecie, rozstrzygając rozmaite spory i przystosowując prawo religijne do współczesnych warunków życia.

Ponieważ obecna sytuacja Izraelitów jest wielce konfliktowa i dyskusyjna więc wielu badaczy tegoż dokumentu w tym także Izraelitów stara się odnosić do niego poszukując praprzyczyn zaistnialych uwarunkowań. Jest sprawą dość charakterystyczną, że o ile Biblia jest dokumentem powszechnie osiągalnym, o tyle Talmud jest dokumentem niezwykle tajemniczym i raczej niedostępnym. Stąd swoista i niezwykła rola interpretacyjna rabinów jako profesjonalnych znawców świętej i elitarnej wiedzy Talmudu, której upowszechnianiem i interpretacją właśnie oni się zajmują.

Jako, iż główna święta księga judaizmu czyli Talmud jest zbiorem rabinackich przemyśleń więc staje na porządku dziennym kwestia boskości tego dokumentu. Niektórzy wręcz uważają, że jest to zbiór przemyśleń w zasadniczy sposób odbiegający od Tory. Żydowscy Skrybowie twierdzą, że Talmud jest częściowo zbiorem tradycji Mojżesza, które on przekazał im w ustnej formie. Nie były one zapisane w czasach Jezusa. Chrystus potępił tradycje Mishnah (wczesny Talmud) i tych, którzy je nauczali (Skrybów i faryzeuszy), ponieważ Talmud unieważnia nauczania Świętej Biblii. Uważają oni, że Faryzeusze uczą nas dla doktryny przykazań rabinów, nie Bożych. Talmudyczny komentarz do Biblii jest ich najwyższym prawem, a nie sama Biblia. Ten komentarz potwierdza to, co Jezus powiedział - unieważniają prawa Boga, nie przestrzegają ich.

W tym stanie rzeczy przeciwnicy Talmudu odnoszą się do niego niezwykle krytycznie jako przykladu rażącego rasizmu w tej talmudycznej literaturze nienawiści , która jest podręcznikiem żydowskiej supremacji na całym świecie. Wprowadzenie tej ideologii spowodowało nieopisane w przeszłości i teraz cierpienia, w zajętej Palestynie, i jest używane do usprawiedliwienia masowych mordów palestyńskich cywili.

Według niesprawdzonych źródeł nauczanie Talmudu jest bardzo negatywne i szkodliwe dla procesu pokojowej koegzystencji, bowiem zawiera ono w sobie elementy antyhumanitarnej agresji. Tak więc Talmud ponoć definiuje , że należy uważać :
” ... wszystkich, którzy nie są Żydami, jako nie-ludzkie zwierzęta.”

“Ktokolwiek nie słucha rabinów zasługuje na śmierć i będzie ukarany przez poddanie gotowaniu w gorących benach w piekle.”
Tak stanowi Erubin 21b.

“Żydzi są boscy określa
Sanhedryn 58b.
Jeżeli poganin (nie-Żyd) uderza Żyda, goj musi być zabity. Uderzyć Żyda to jest to samo, co uderzyć Boga.“

“Jest w porządku oszukać Gojów:
Sanhedryn 57a.”

“Żyd nie musi zapłacić gojowi ("Cuthean") zapłaty, której był mu winny za pracę.
Dowodzi Baba Mezia 24a.
Jeżeli Żyd znajduje przedmiot zgubiony przez goja ("pogański"), to nie musi on być zwrócony. (Potwierdzony też w Baba Kamma 113b)."

“Sanhedryn 57a stanowi:
Kiedy Żyd zamorduje goja ("Cuthean"), nie będzie żadnej kary śmierci. Jak Żyd okradnie od goja, może sobie zatrzymać.”

“Baba Kamma 37b wyjaśnia:
Goje są poza ochroną prawa i Bóg "wystawił ich pieniądze Izraelowi".

“Baba Kamma 113a poucza:
Żydzi mogą użyć kłamstw ("wybiegów") by oszukać goja.

“Yebamoth 98a definiuje:
Wszystkie nieżydowskie dzieci są zwierzętami.
Abodah Zarah 36b. Nieżydowskie dziewczyny są w stanie nieczystości (niddah) od urodzenia.”

“Abodah Zarah 22a 22b kłamie,że:
Goje wolą seks z krowami.”

“Sanhedryn 106a. mówi:
Matka Jezusów była prostytutką: "Ona, która była potomkinią książąt i gubernatorów, uprawiała nierząd ze stolarzami".
Też w odnośniku #2 do Shabbath 104b jest stwierdzone, że w "nie cenzurowanym" tekście Talmudu jest napisane, żę matka Jezusa, "Miriam fryzjerka," miała stosunek seksualny z wieloma ludźmi.”

“Sanhedryn 43a. mówi:
Jezus ("Yeshu" i w odnośniku #6, Yeshu "Nazareńczyk") był skazany ponieważ stosował w praktyce czary.”

“Gittin 57a. tłumaczy:
Jezus ( zobacz odnośnik #4) gotuje się w "gorącym ekskremencie".

“Sanhedryn 43a przekonuje:
Jezus zasłużył na skazanie: "W przededniu Paschy, Yeshu był powieszony. Czy przypuszczasz, że można było go bronić? Czyż nie był on kusicielem (Mesith)?"

“Rosz Hashanah 17a dowodzi:
Chrześcijanie („minim”) i inni, którzy odrzucają Talmud, pójdą do diabła i będą ukarani na wszystkie pokolenia (zobacz odnośnik #11 dla definicji „minim”)”.

“Sanhedrynu 90a ośmiesza się mówiąc,że:
Ci, którzy przeczytali Nowy Testament ("niekanoniczne książki," zobacz odnośnik #9) nie będą mieć żadnego udziału w przyszłym świecie.”

“Shabbath 116a (p. 569) nawołuje do prymitywizmu:
Żydzi muszą zniszczyć książki chrześcijan, to znaczy Nowy Testament. “

Na poparcie tej ostatniej tezy dr Izrael Shahak informuje, że syjoniści palili setki książek Nowego Testamentu w zajętej Palestynie w marcu 23, 1980 roku (por. "żydowska Historia, żydowska Religia," Pluton Press, p. 21).

Z innych równie dziwnych zaleceń Talmudu można przytoczyć następujące:
“Shabbath 41a reguluje prawo: jak oddać mocz w święty sposób.”

“Yebamoth 63a. stanowi, że rolnictwo jest najpodlejszym z zajęć, wyjaśnia on też, że Adam miał stosunki płciowe ze wszystkimi zwierzętami w rajskim ogrodzie”.

“Sanhedryn 54b naucza,że:
Żyd może mieć stosunek seksualny z dzieckiem tak długo, jak dziecko będzie mieć mniej niż dziewięć lat.”

“Yebamoth 59b specyfikuje jak niżej:
Kobieta, która miała stosunek ze zwierzęciem, nadaje się na poślubienie żydowskiego duchownego. Kobieta, która ma stosunek seksualny z demonem też się nadaje , by poślubić żydowskiego duchownego.”

“Hagigah 27a. mówi, że żaden rabin nie może nigdy pójść do piekła.”

“Gittin 69b (p. 329). radzi :
By wyleczyć chorobę zapalenia opłucnej ("katar") Żyd powinien "wziąć beny białego psa i zmieszać je z balsamem, ale jeśli może tego uniknąć, to nie powinien zjeść benów psa, bo to rozluźnia kończyny".

“Shabbath 86a 86b. okresla warunki pożycia świętych mężów:
Ponieważ Żydzi są święci nie mają stosunku seksualnego podczas dnia, jeżeli dom nie jest zaciemniony. Żydowski uczony może mieć stosunek seksualny podczas dnia, jeżeli używa on swojej części garderoby tak, jak namiotu, by zrobiło się ciemno”.

“Ocenzurowana książka (Hesronot Ha shas), napisana przez Żydów, zauważa, że teksty Talmudu, użyte w wyrażeniu uniwersalisty, "Ktokolwiek niszczy życie pojedynczego człowieka , to jest tak, jak gdyby zniszczył on cały świat; i ktokolwiek ocala życie pojedynczego człowieka, to jest tak, jak gdyby on zachował cały świat," były ocenzurowane (zmienione). Innymi słowy, ten cytat uniwersalizmu nie jest autentycznym tekstem Talmudu. I tak, na przykład, ta wersja uniwersalizmu, która w filmie Stevena Spielberga "Schindler Lista" przypisana jest Talmudowi (który stał się mottem filmu na plakatach i w ogłoszeniach), nie jest z autentycznego Talmudu, ale raczej tworzy propagandę, w celu nadania humanistycznego połysku Talmudowi, który jest, w swojej istocie, rasistowską i szowinistyczną literaturą nienawiści. W autentycznym, oryginalnym talmudycznym tekście jest napisane, że "ktokolwiek uratuje pojedynczą duszę Izraela, to tak, jak gdyby uratował cały świat" . Talmud sankcjonuje tylko ratowanie żydowskiego życia. Jest to podtrzymywane przez nowoczesne wydania Talmudu. Nawet ostatnie tłumaczenie jerozolimskiego Talmudu ogranicza błogosławieństwo ratowania życia do ratowania jedynie życia żydowskiego.”

Wyżej przytoczone teksty zostały użyte za opracowaniem„Talmud obnażony” według czcigodnego I.B. Pranaitis - angielski tekst.
Dostępny w Heritage Book Service PO Pudełka 86, Lake Munmorah, NSW 2259,
Talmud.htm. Australia.

Osobiście ze względów prawnych nie mogę wziąć odpowiedzialności za przytoczone teksty ze strony nierozpoznanych źródeł i osób trzecich, których nie mogę ocenić w zakresie ich prawdomówności i ich wiarygodności. Czynię tak wiele zastrzeżeń, ponieważ przytoczone teksty są szokujące w swej wymowie i stawiające izraelski syjonizm w zupełnie innym świetle, jakby bardziej przylegającym do wydarzeń w Palestynie i na morzu Śródziemnym.

.

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]



<< Strona główna